مواد لازم خمیر پای:

پودر شکر - ۹۰ گرم

تخم مرغ - 1 عدد

کره - ۱۲۵ گرم

آرد - ۲۵۰ گرم

نمک - ۲ پنسه

مواد لازم برای رویه خمیر:

سیب زرد - ۵۰۰ گرم

زرده تخم مرغ - ۴ عدد

شکر - ۶۰ گرم

وانیل - ربع قاشق چایخوری

دارچین - ۱ قاشق مرباخوری

سرصاف خامه - ۲۰۰ میلی لیتر

طرز تهیه:

در یک ظرف پودر شکر، کره و تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا به صورت کرم درآید. سپس آن را کنار بگذارید تا ۳۰ دقیقه استراحت کند. سپس آرد را با نمک به این مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید و خمیر را ۳ تا ۴ دقیقه ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید.

بعد آن را در کیسه بگذارید و یک ساعت و نیم در یخچال استراحت دهید. سپس روی یک تخته آرد بپاشید و خمیر را با وردنه، بزرگ تر از قالب پای باز کنید (قالب با لبه کوتاه مخصوص پای را استفاده کنید). خمیر را در قالب چرب شده قرار دهید و با دست خمیر را به فرم قالب دربیاورید. سیب ها را پوست بکنید، هسته آن را بگیرید و آن را چهار قاچ کنید. سپس آن را ورقه کنید و سیبها را روی خمیر پای بچینید تا به شکل گل رز در بیاید و در فر با حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت ۳۰ دقیقه بگذارید.

سپس قالب را در آورید و مایه رویی را که به روش زیر آماده کرده اید روی آن بریزید و دوباره ۲۰ دقیقه در فر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا روی آن طلایی شود. برای لایه رویی پای، زرده را همراه شکر، وانیل، دارچین و خامه فرم گرفته مخلوط کنید و روی سیب ها بریزید. این دسر داغ سرو می شود و بسیار مطبوع و لذیذ است.